Екологічне
виховання – важлива складова всебічного розвитку дитини
Людство опинилося в найзначнішій за своїми наслідками для всього
живого екологічній кризі.
Школа – початкова ланка формування екологічної культури, екологічного
мислення, засвоєння екологічних знань. Навчання екології має бути цікавим,
максимально наближеним до життя. Саме з метою виховання в дітей гуманного
ставлення до природи , аналізом екологічного довкілля, збагачення життєвого
досвіду дітей прикладами взаємодії з природним середовищем у Старосинявському
НВК з ініціативи та за сприянням директора школи Цимбалістої Н.М., було
створено кабінет « Гармонії людини і природи» .
Кабінет обладнано навчальними та наочними
посібниками , партами для проведення занять, стендами, виставками дитячих
робіт, куточком природи, казковими героями , які виготовлені руками батьків.
Стенди : « Природа – наш спільний дім», « Флора і фауна» , «Чарівна книга»,
«Екологічні катастрофи», « Я – частинка природи» , « Природа : майстерність і фантазія»
- знайомлять учнів із законами про охорону природи; із наслідками байдужості ;
висвітлюють у дитячих фотографіях красу рідного краю, їх взаємозв’язок з
природою; показують конкретні відомості про види і шляхи забруднення довкілля.
У
кабінеті постійно проводяться уроки та екскурсії . Уроки природознавства у 1
кл. « Що належить до природи. Природа жива і нежива « , у 2 кл. «Людина –
частина живої природи» , у 3 кл. « Вода в природі» , у 4 кл. «Збережемо природу Землі разом» . Для
школярів молодших класів учні – четвертокласники підготували і провели
екологічні ранки « Збережемо ми природу України гарну вроду» , «Бережіть
природу і вона віддячить вам» . Проводяться конкурси малюнків « Природи добре
обличчя» .
Велику роль у гармонійних відносинах дитини з природою відіграють і
інноваційні методи – методи проектів. Це поетапна діяльність ( колективна,
групова чи індивідуальна), яка проводиться під час уроків та в позаурочний час
і веде до поставленої мети способом спостереження , дослідження, активної
діяльності т.д.
Активними виконавцями таких проектів є учні школи , а саме : Чемерис О. « Червона
книга України» ; Бондар Д. та Коробчей Н.
«Тварини в моїй сім’ї» ; Щиголь Н. «Лікарські рослини» ;
колективний проект третьокласників
«Рідний край моїх батьків» і ін.
Також
у кабінеті можна знайти багато цікавих і корисних відомостей та порад ,
ознайомитись з правилами поведінки в природі.
Це висвітлено у куточку природи під назвами :
«Фітокафе: частує матінка природа» , « Ти це можеш» і ін. Під час оздоровлення
школярів учнями зібрано гербарій рослин , впорядковано його і передано до
кабінету .
Хоча
наш кабінет працює лише рік , але діти із задоволенням відвідують його. Адже
тут вони можуть водночас і поповнити свої знання і зустрітися з охоронцем лісу
– Михайлом Потаповичем , помилуватися казковим будиночком із лелекою на даху ,
розглянути мешканців підводного світу у водоймі .
А ще
із великим бажанням діти доглядають за
кімнатними рослинами , які посадили власними руками , з задоволенням поповнюють
кабінет цікавими матеріалами , новими експонатами та поробками .
Переконана , що екологічне виховання , яке здійснюється в нашій школі ,
дає можливість учням зрозуміти : в яких фарбах , образах , словах и, мелодіях
постає перед кожним оточуючий світ , який відгук душі на різноманітні контакти з довкіллям , чи не байдужа вона ,
чи не проникло в неї зло , що доброго може внести в навколишній світ .
Бабенко
Т.В., вчитель початкових класів,
завідувач
кабінету «Гармонії людини і природи»
|