Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.09.2024, 03:38

Старосинявський НВК

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2011 » Листопад » 18 » Профільне навчання
13:43
Профільне навчання

Директор Старосинявського НВК Цимбаліста Н.М.:

Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів; створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процессу.

         Так у Старосинявському освітньому окрузі та НВК метою профільного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної  та початкової допрофесійної підготовки, неперервної  освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування суспільства. Це об’єднання освітніх, фінансових ресурсів навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації для задоволення допрофесійних і професійних запитів учнів.

         Відносно структури профільного навчання: профіль –це спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу споріднених предметів. Ми забезпечуємо підготовку учнів за такими напрямами: філологічний напрям (профіль української філології), суспільно-гуманітарний (історичний профіль), природничо-математичний напрям (біолого-хімічний профіль), технологічний напрям (технологічний профіль) і, звичайно універсальне профільне навчання.

         У гімназії учні вибирають профіль уже з 5 класу, інші – у 10 класі. Профільних предметів є два-три, а решта предметів вивчаються за програмами загальноосвітнього рівня. В цій системній роботі важливе місце має допрофільна підготовка. Педагоги використовують різні форми реалізації: поглиблене вивчення окремих предметів на диференційованій основі, введення курсів за вибором, профільна орієнтація, інформаційна робота, факультативи, предметні гуртки, наукові товариства учнів, МАН, предметні олімпіади, кабінети профорієнтації тощо.

         Введення елективних курсів передбачає розвиток широкого спектру пізнавальних і професійних інтересів учнів, їх ключових компетенцій, які забезпечують успіх майбутньої професійної діяльності.

         Навчально-виховний процес здійснюється як у традиційній формі, так і у вигляді лекцій, семінарських занять, але здебільшого в дистанційній формі ( в рамках округу). Психолог, класні керівники здійснюють профконсультаційну діагностику, корекційну роботу.

         В освітньому окрузі проводиться робота з громадянського, морального, національного, правового, економічного, трудового, естетичного, екологічного виховання, розвиваються практичні вміння й навички учнів.

         Центральне місце займає робота з обдарованими дітьми і тими, що потребують особливої уваги. Важливу роль тут відіграє залучення старшокласників до дослідницько-експериментальної роботи. Це сприяє розвитку творчого потенціалу особистості дітей, їхнього наукового світогляду, критичного мислення та самостійності, відкриває нові перспективи і можливості для самореалізації.

         Керівництво округу тісно співпрацює з батьківськими комітетами, піклувальною радою, радами шкіл.

         З урахуванням специфіки сільської місцевості створення освітніх округів є найбільш ефективною і оптимальною формою освітнього простору сільської дитини. Одним із показників ефективності роботи шкільного округу є результати участі вихованців в олімпіадах, конкурсах, конкурсі-захисті робіт МАН, змаганнях. Не дивлячись на особливості роботи в нашому сільському регіоні саме наші діти зуміли стати призерами обласних олімпіад і конкурсів, лауреатами міжнародних мистецьких конкурсів.

         Але незважаючи на те, що створення шкільних округів має багато переваг, існують, на жаль, ще й певні недоліки.

         По-перше, недоліки чинного законодавчо-нормативного забезпечення. По-друге, не завжди зручне географічне розташування суб’єктів округу, що породжує третій недолік – великі матеріальні затрати на підвезення дітей до опорної школи з інших навчальних закладів. Але, я думаю, економити на цьому не потрібно. Економію потрібно шукати в інших місцях, а не на тому, що реально стосується дітей.

         Цю діяльність потрібно здійснювати системно, цілеспрямовано, з повним використанням тієї законодавчої бази, яка розроблена на рівні держави. Навіть намагання втілити це в життя в умовах обмежених ресурсів дає конкретні результати. Планується багато зробити в господарському плані. Ці дії позитивно відзначив начальник управління освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації Віктор Іванович Очеретянко, який у серпні 2011 року побував у нашому НВК.

         Для реалізації цих освітніх завдань маємо належне навчально-методичне, технічне забезпечення, навчальні кабінети, класні та ігрові кімнати, спальні, обладнані меблями, матеріалами навчального та розвивального характеру, комп’ютерна техніка. Хотілось би придбати комп’ютери сучасно покоління, поновити старі меблі, забезпечити такий великий навчальний заклад періодичною пресою. Діти повинні вчитися на новому, а не на тому, що потрібно вже викидати. Я знаю, що дуже важко реалізувати та впровадити ці зміни, завдання, плани. Це катастрофічна і важка демографічна ситуація на селі, проблема кадрів, матеріального забезпечення та інше.

         Як бачимо на сучасному етапі вимоги і підходи до освітнього рівня докорінно змінилися. Не всі володіють належною інформацією щодо цих змін, що породжує некомпетентність у цих питаннях.

         НВК – навчальний заклад нового типу і з новітніми завданнями, метою, сучасними підходами, вимогами в навчальному та виховному процесах. Щоб працювати тут, потрібно мати високу фахову підготовку. Це не просто переказувати зміст підручника, а працювати творчо, як кажуть «тримати руку на пульсі». До нас приїздили переймати досвід і дивувалися, де в такій сільській школі взяли кадри для вивчення іноземних мов, адже в класах філологічного спрямування вивчаються англійська, французька, німецька, російська мови. Випускники нашого НВК працюють у різних галузях і, звичайно, їм ціни немає.

         Учням школа-гімназія надала можливість здійснити вибір на (європейському рівні) поглибленого вивчення предметів, став доступний інформаційних простір, різні види, форми і методи навчання, визначилися пріоритети виховання.

Переглядів: 613 | Додав: NVK | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
Старосинявський відділ освіти
Освіта
Острів знань

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz