Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.09.2024, 04:08

Старосинявський НВК

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2011 » Травень » 30 » Профільне навчання в умовах реформування суспільства
22:15
Профільне навчання в умовах реформування суспільства

Профільне навчання – вид диференційованого навчання , який передбачає врахування освітніх потреб , нахилів, здібностей учнів ; створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення , що забезпечується за рахунок змін у цілях , змісті, структурі та організації навчального процесу .


Так в Старосинявському окрузі метою профільного навчання  - забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки , неперервної освіти впродовж усього життя , виховання особистості , здатної до самореалізації , професійного зростання й мобільності в умовах реформування суспільства .


      Тож профільне навчання у 10 – 12 класах округу здійснюється , у відповідності до навчального плану вивчення предметів варіативної складової , за такими напрямами :

v  технологічного профілю  ( основи споживчих знань , основи підприємницької діяльності , креслення) ;

v  природничого   ( краєзнавство ; диференційне навчання розв’язування задач з хімії; розв’язування рівнянь , системи і їх нерівностей);

v  філологічного профілю ( синтаксис сучасної української мови , стилістика сучасної української мови , практикум з правопису української мови, ділова українська мова) ;

v  суспільно – гуманітарного ( громадянська освіта , права людини).

Введення елективних курсів передбачає розвиток широкого спектру пізнавальних і професійних інтересів учнів , їх ключових компетенцій , які забезпечують успіх майбутньої професійної діяльності.

Викладення предметів в рамках шкільного округу здійснюють кваліфіковані спеціалісти . Навчально – виховний процес здійснюється як у традиційній формі , так і у вигляді лекцій , семінарських , практичних занять , але здебільшого у дистанційній формі . Психолог здійснює профконсультаційну діагностику , корекційну роботу.

 У освітньому окрузі проводиться робота з громадянського , морального , національного , правового , економічного , трудового , естетичного , екологічного виховання , розвиваються практичні уміння і навички учнів.

       Центральне місце займає робота з обдарованими дітьми і тими , що потребують особливої уваги. Особливу роль тут відіграє залучення старшокласників до дослідницько – експериментальної роботи . Це сприяє розвитку творчого потенціалу особистості старшокласників їхнього наукового світогляду , критичного мислення та самостійності , відкриває нові перспективи і можливості для самореалізації.

      Керівництво округу тісно співпрацює з батьківськими комітетами, піклувальною радою , радами шкіл.

      З урахуванням специфіки сільської місцевості створення освітніх округів є найбільш ефективною і оптимальною формою організації освітнього простору сільської дитини. Одним із показників ефективності роботи шкільного округу є результати участі вихованців в олімпіадах , конкурсах , конкурсі – захисті робіт МАН , змаганнях. Не дивлячись на особливості роботи в нашому , сільському регіоні , саме наші сільські діти зуміли стати призерами обласних олімпіад і конкурсів , лауреатами Міжнародних мистецьких конкурсів.

      Але , незважаючи на те, що створення шкільних округів має багато переваг , існують , на жаль, ще й певні недоліки.

      По-перше , недоліки чинного законодавчо – нормативного забезпечення, по – друге , не завжди зручне географічне розташування суб’єктів округу , що породжує третій недолік – великі матеріальні затрати  на підвезення дітей до опорної школи з інших навчальних закладів .

     Цю діяльність потрібно і необхідно здійснювати системно , цілеспрямовано, з повним використанням тієї законодавчої бази , яка розроблена на рівні держави. Навіть намагання втілити це в життя в умовах обмежених ресурсів дає конкретні результати.

Н.М. Цимбаліста,

директор Старосинявського НВК,     

вчитель-методист, спеціаліст вищої категорії

 


Переглядів: 504 | Додав: NVK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Травень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
Старосинявський відділ освіти
Освіта
Острів знань

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz