Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.09.2024, 03:45

Старосинявський НВК

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2016 » Листопад » 22 » Модернізація освітньої галузі
09:42
Модернізація освітньої галузі

Виступ

Цимбалістої Неоніли Миколаївни

      Одним з основних завдань адміністративної реформи визначеної в Концепції щодо реформування місцевого самоврядування є реформування і модернізація освітньої галузі. Цей напрямок управління в сільській місцевості потребує негайного реагування з боку органів місцевого самоврядування ОТГ. Для освітніх закладів потрібно враховувати такі основні фактори:

  • Освітні мережі навчальних закладів складаються з надмірної кількості малокомплектних і одночасно витратних шкіл, які не здатні забезпечити необхідну якість освіти.
  • Серед населення сіл високий рівень безробіття, не розвинена місцева економіка, що призводить до міграції працездатного населення і його скорочення в тому числі дітей.
  • Сільські школи є віддаленими; дороги між населеними пунктами мають низьку якість, що може створити небезпеку перевезення учнів.
  • Приміщення комунальних закладів, водопостачання,каналізація, вуличне покриття і освітлення зношене або зруйноване.
  • Великий відсоток шкільних адміністрацій сільських навчальних закладів не можуть самостійно без зовнішньої методичної підтримки, забезпечувати навчальний процес необхідної якості.

                 Враховуючи нормативно – правові акти та документи наша Старосинявська Обєднана Територіальна Громада зформувала власну ефективну систему забезпечення освітніми послугами населення своєї громади, з урахуванням соціальної значимості сектора освіти і домінуючого обсягу видаткової частини бюджету ОТГ на її утримання. Це завдання є одним із першочерговим і найбільш актуальним для органів влади. Всі управлінські та фінансові повноваження зосереджені в єдиному органі місцевого самоврядування. З’явилась можливість подолання численних проблем, які накопичились в секторі освіти.     Важливим   саме в цій роботі є створення в  громаді опорного начального закладу.  Функціонування його забезпечить рівний доступ дітей до якісної освіти,питання ефективності використання ресурсів, підвищення спроможності органів місцевого самоврядування. Старшокласники матимуть змогу здобувати повну загальну середню освіту на базі опорного закладу, в якому будуть створені всі умови для профілізації, що допоможе учням у їх підготовці до майбутньої професії. Це нова система якісної освіти для дітей, які навчаються в маленьких містечках та селищах. Система, де школа має інвестиції в навчання і якісні знання. Це означає, що в такій школі – безкоштовний інтернет, до такої школи купуються нові класи фізики, математики, хімії, біології. Є мультимедійний комплекс, відправляються кошти на ремонт спортивних залів і кабінетів, здійснюються заходи з енергоефективності – пластикові вікна, утеплення школи. Заступник міністра освіти Павло Хобзей підкреслив, що важливими є інвестиції, які йдуть на навчальні кабінети, в розвиток вчителів, бо без розвитку вчителів, зміни ставлення, зміни підходів, ми не зробимо реформу. Вчитель – це ключовий елемент в системі освіти. Основними принципами такої школи є:

       а) покращення матеріального стану;

        б) пониження ступеня або ліквідація наближених за розташуванням шкіл;

         в) підвезення учнів шкіл-філій до опорної школи.

     Утворюючи наш опорний заклад ми спирались на нормативно-правову базу, вимоги до закладу. Органи місцевого самоврядування прийняли рішення про створення такої школи.

  Перше – це рішення №5 виконавчого комітету Старосинявської селищної ради від 18.04 2016р.» Про створення Старосинявського НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів,гімназія» опорним навчальним закладом».

  Друге – наявність у нас двох шкільних автобусів для підвезення учнів.

  Третє – наявна кількість учнів не менше 360. є 435 в тому році.

  Четверте – кількість учнів, які підвозяться до школи.У нас 120-200.

  Пяте – не менше 2-х класів у кожній паралелі. Маємо у кожному класі по 2 паралелі.

  Шосте – наявність професійного керівника опорної школи.

  Сьоме – забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами:

   Учитель-методист – 12

  Старший вчитель – 17.

  Вища кваліфікаційна категорія – 36.

  Нагороджені державними нагородами – 12.

  Восьме –наявність матеріально-технічної бази ( маємо 13 навчальних кабінетів, шкільний інформаційно-бібліотечний центр з читальною залою, кімнатою для художньої літератури, окремим книгосховищем навчальної літератури, актова зала на 150 осіб) У нас функціонують два шкільні музеї: Музей історії України та Музей кімнатних рослин.

  Девяте – школа комп’ютеризована. Кабінет інформатики оснащений сучасними комп’ютерами, які об’єднані у мережу та підключені до швидкісного інтернету. Є дві мультимедійні дошки та два проектори.

  Десяте – Введено інклюзивне навчання – навчаються діти з особливими освітніми потребами. 2 дітей на інклюзивному навчанні.

  Одинадцяте – забезпечено спортивними спорудами: спортивна зала площею 360 кв.м, окреме приміщення для занять фізичною культурою та спортом,футбольне поле, облаштоване місцями для сидіння на 500 осіб, спортивний майданчик із штучним покриттям, спортивний баскетбольний майданчик, 2 спортивні майданчики для учнів початкових класів, які оснащені нестардантним обладнанням.

  Дванадцяте – проведені заходи з енергозбереження: замінено 206 вікон та 3 дверей на металопластикові, проведено перекриття даху.

  Це всі основні вимоги з якими ми справились, але є ще багато проблем, які потрібно подолати – це замінити ще 100 вікон, дооснащити кабінети,поновити меблі,побудувати свою котельню, обгородити територію школи-гімназії та багато іншого.   

   Задля повного задоволення освітніх потреб учнів старшої школи, належного матеріального забезпечення та обладнання кабінетів  Урядом прийнято Постанову від 20 січня 2016року №79 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (Положення про освітній округ) Відповідно до цього документу стоїть питання щодо створення округів у складі яких визначається опорний заклад та його філії, визначаються умови функціонування у рамках децентралізації.

  Весною загальноосвітні навчальні заклади і наш втому числі брали участь у обласному конкурсі на кращу опорну школу. Були відповідні вимоги та критерії цього конкурсу. Серед  опорних шкіл області наш заклад зайняв 2 місце і  нам дали  премію  2млн.400 тис.грн. Ми щиро дякуємо за допомогу, мобільність начальнику Старосинявського відділу освіти Пузируку О.М., працівникам методичного кабінету.  Ці кошти підуть на розвиток нашого навчального закладу.

     Ці питання нові і не можна, як то кажуть «рубати з плеча». Я дуже рада, що наші керівники Здебський В.Е., Пузирук О.М. до всіх проблем підходять виважено, мудро,із знанням справи, бо це ж діти, люди. І все міняється. Адже було 30 шкіл, залишилось 19. 

   Вирішення цих всіх проблем і питань – реальність теперішнього часу. Інноваційні введення. Звичайно, щось потрібно робити, змінювати. Це вимога часу.                                                                                                                               

Переглядів: 304 | Додав: NVK | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України
Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
Старосинявський відділ освіти
Освіта
Острів знань

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz